جستجو
این مطلب را به اشتراک بگذارید!

تحلیل تکنیکال فارکس

تئوری کلی تحلیل تکنیکال این هست که با بررسی زمان گذشته و حال نمودار، میتونیم روند موجود و آینده بازار رو پیشبینی کنیم.

مسلما ما برای تحلیل هر چیزی به اطلاعات نیاز داریم؛ به همین دلیل زمانی که قصد داریم بازار رو به صورت تکنیکال تحلیل کنیم، فرض میکنیم که تمامی اطلاعات لازم برای تحلیل، در خود نمودار موجود هست و بنابراین نیازی به بررسی اطلاعات دیگه‌ای نداریم.

آخرین تحلیل‌های بَفلو

انتظار می‌رود که RBNZ در این هفته دوباره نرخ بهره را افزایش دهد، بنابراین من به بازی صعودی بالقوه در NZD/USD چشم دوختم.

آیا این جفت می‌تواند پس از شکست بالای خط گردن این الگوی معکوس، صعود خود را حفظ کند؟

قبل از اینکه هرچیزی مطمئن شوید که تمام محرک‌های اصلی بازار در هفته گذشته و همچنین کاتالیزورهای بالقوه این هفته را می‌شناسید!

نمودار یک‌ساعته NZD/USD:

به نظر می‌رسد گاوهای NZD از قیمت گذاری بر اساس انتظارات خود برای افزایش RBNZ هیجان زده هستند، زیرا NZD/USD قبل از رویداد واقعی از یقه دوتایی خود عبور کرده بود.

این الگو کمی بیش از 50 پیپ را در بر می‌گیرد، بنابراین این جفت ممکن است برای یک رالی حداقل با همان اندازه آماده باشد.

با این حال، مانع روانی اصلی 0.6300 ثابت کرده است که سقف سختی برای عبور است و معمولا منجر به عقب‌نشینی قیمت به مناطق حمایتی نزدیک می‌شود.

ابزار اصلاح فیبوناچی سطوحی را نشان می‌دهد که خریداران ممکن است منتظر ورود به آن باشند و احتمالاً روند صعودی را حفظ کنند.

به نظر می‌رسد که سطح 38.2 درصد از قبل توجه برخی از خریداران را به خود جلب کرده است، زیرا یک کندل معکوس درست در این ناحیه حمایتی شکل گرفته است.

اگر این جفت اصلاح بزرگتری در طالع خود داشته باشد، من سطح فیب 50% را که نزدیک به علامت روانی جزئی 0.6250 و مقاومت قبلی خط گردن است، هدف خوبی می‌بینم.

به هر حال، اندیکاتورهای فنی هنوز هم نشاط‌ نزولی را منعکس می‌کنند، بنابراین عقب‌نشینی ممکن است تا زمانی که یک تقاطع مووینگ اوریج صعودی اتفاق بیفتد یا Stochastic از منطقه بیش‌فروش خارج شود، ادامه یابد.

 

توجه کنید! این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود.

معامله در هر بازار مالی مستلزم ریسک است؛ لذا لطفاً قبل از انجام هر معامله مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده‌اید.

 توجه کنید! این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود.

معامله در هر بازار مالی مستلزم ریسک است؛ لذا لطفاً قبل از انجام هر معامله مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده‌اید.

سلام! فرهاد هستم از تیم بَفلو؛ حدودا 5 ساله که به صورت حرفه‌ای ترید می‌کنم و تلاش می‌کنم تا با انتقال تجربیات و دانش شخصی و گروهی مجموعه بَفلو یک راهنمای خوب در مسیر سرمایه‌گذاری شما باشم.

به دنبال بهبود سرمایه‌گذاری خود هستید؟

فاصله‌تون با مشاوران ما یک فرمه!